Store steg for tiltaksbransjen 

nyhet

Store steg for tiltaksbransjen  

Med nye Ad Opus tar det etablerte fagsystemet for den norske tiltaksbransjen et stort steg fremover. Trege og omfattende arbeidsprosesser blir mer effektive, kommunikasjonen mellom deltakere og veileder blir enklere, og hele løsningen er enda mer stabil og sikker.

Publisert 10. november 2023

Den største forskjellen med nye Ad Opus er enkelheten. De fleste fagsystemer fungerer ved å åpne et vindu i menyen og legge inn en oppgave der, deretter går du til menyen og åpner et nytt vindu og gjør den neste oppgaven der. Deretter åpner du et tredje vindu, og til slutt har du satt opp arbeidsflyten din. Det er tungvint og tregt. I nye Ad Opus er denne prosessen kortere, raskere og enklere.

Vi har tenkt helt nytt, vi samler alle oppgavene du trenger på samme sted. Ad Opus er et stort og kraftig fagsystem, men du ser bare de delene du trenger. I stedet for at du må gå inn på flere forskjellige steder, åpner du bare ett skjema, fyller det ut, og jobben er gjort, sier Svein-Martin Stenseth.

Han jobber med å utvikle Ad Opus og implementere fagsystemet hos kunder. Han kan systemet inn og ut, og vet nøyaktig hvordan brukerne opplever løsningen. 

Løsningen er mer moderne, hyggelig å se på og tilpasset akkurat deres behov. Det er det jeg har hørt direkte fra kundene.

 

Svein- Martin Stenseth, Fagkonsulent Ad Opus.

Ettersom Ad Opus er skreddersydd etter kundens spesifikke arbeidsprosess, blir det mer brukervennlig for alle.

– Jeg snakker ofte med kunder som ikke er vant til å jobbe med datamaskiner og merker at de kan bli overveldet. Selv om de bare skal gjøre en rask oppgave, blir det for mye tekst og for mange valg. Nettopp derfor har vi skjult alt som er unødvendig for brukeren. Når man lykkes med det, blir hele systemet mye enklere å lære. Det blir mindre skremmende. Du kan ikke ta noen feil valg i nye Ad Opus.

Arbeidsflate for veileder med ryddet og enkel oversikt. 

I tillegg til en helt ny og mer effektiv arbeidsflyt, inneholder Ad Opus flere nye funksjoner som for eksempel en bestillbar kalender og en chatfunksjon der deltakere og veileder kan ha kontakt før, underveis og etter tiltaksløpet.

– Når kundene våre ser den nye chatfunksjonen, blir de veldig interesserte og vil begynne å bruke den. Chat er jo noe vi er vant til å bruke i det daglige livet, for eksempel i sosiale medier og på mobilen, så for veiledere og deltakere er det naturlig å kunne sende meldinger til hverandre, selv i Ad Opus.

En annen viktig oppdatering som letter både for deltakere og veiledere, er at Ad Opus nå er nettbasert. Deltakere kan enkelt logge seg inn via nettsiden og se sin oversikt, bestille tider og sende meldinger. Pasientsikkerhet er en selvfølge i Ad Opus, og gjennom BankID er innlogging og personlige opplysninger trygge.

Hva er det med nye Ad Opus som gjør det helt enkelt, synes du?

Nå er alt på ett sted. Spesialtilpasset ned på veiledernivå. Du kommer på jobb om morgenen og logger deg inn i systemet. Deretter åpner du skjemaet, fyller det ut – og så er du ferdig med oppgaven. Helt enkelt, rett og slett.

Flere nyheter